top of page
  • עו״ד מריצה דוידוף-יעקובי

נערה שהוצאה מהשיעור והוכתה תובעת את משרד החינוך

זוהר שחר לוי | 22/2/2012 nrg (מעריב)


בית שמש: צעירה תובעת פיצוי בסך 2.5 מיליון שקלים מנערה שהכתה אותה במהלך שיעור, ומבית הספר ומשרד החינוך שלא מנעו לטענתה את האירוע



"פצעו אותי לכל החיים, איבדתי אמון באנשים", אומרת נערה בת 18, שהגישה לאחרונה בבית משפט השלום בפתח תקווה תביעת פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל נגד נערה שהכתה אותה ונגד בית ספרה ומשרד החינוך - משום שלא מנעו את המקרה, לטענתה.



האירוע התרחש לפני שלוש שנים. באותה עת למדה הנערה התובעת ד', אז בת 15, בבית הספר אמי"ת פירסט בבית שמש. לפי התביעה, שהגישה עורכת הדין מריצה דוידוף-יעקובי, גילתה תלמידה מתיכון אחר בעיר, א', שחברה לשעבר מחזר אחרי ד' והחליטה לנקום.


לאחר התכתבות זועמת באינטרנט, היא הגיעה לבית ספרה של ד' מלווה בחברותיה, נכנסה בשעריו ללא הפרעה והורתה לד' לצאת מהכיתה. כאשר ד' סירבה, הוציאו אותה ארבע הבנות בכוח מתוך השיעור. ד' נגררה מחוץ לשטח בית הספר לעיני מצלמות האבטחה והשומר, תוך שארבע הבנות בועטות בה וסוטרות לה.


בגן ציבורי מבודד הסמוך לבית הספר נמשכה ההתעללות. א' הכתה אותה, בעטה בה, משכה בשערותיה וירקה עליה במשך דקות ארוכות. תוך כדי איומים, ד' אולצה לרדת על ארבע ולחזור על משפטים שא' הורתה לה לומר, בעוד האחרונה מתעדת את מעשיה במצלמת וידיאו.



ד' איבדה את הכרתה והושארה בגן חבולה. הנערה התוקפת הועמדה לדין בעקבות המקרה, הודתה והורשעה, אולם בשל גילה הצעיר בוטלה הרשעתה ועונשה הומר בשעות של שירות לתועלת הציבור ובפיקוח קצין מבחן.


חיה בצל הפחד

הנערה המוכה טוענת כי היא מתקשה לתפקד עד היום: היא סובלת מחרדות קשות, מנדודי שינה ומסיוטים, מסתגרת בתוך עצמה וממעטת לצאת מביתה. חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט קבעה לה 30 אחוזי נכות נפשית. לדברי אמה, "באותו היום איבדתי את הבת שלי. היא חיה בצל הפחד". בתביעת הפיצויים מבקשת ד' כי גם בית הספר ומשרד החינוך יישאו באחריות על תקיפתה. לדבריה, העובדה שהנערות נכנסו לשטח בית הספר באין מפריע וגררו אותה לעיני מצלמות האבטחה בלי שאיש יעשה דבר מהווה רשלנות חמורה של מי שהיה אמור להגן עליה. ממשרד החינוך נמסר: "המשרד ייתן את תשובתו בבית המשפט, כמקובל". מעיריית בית שמש לא התקבלה תגובה.


לינק לכתבה:

https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/54/ART2/339/466.html


bottom of page