top of page
  • עו״ד מריצה דוידוף-יעקובי

Ynet: ניתוח הוביל לניסיון אובדני? שיבא יפצה מטופלת

עודכן: 18 בדצמ׳ 2022

אישה בת 59 עברה ניתוח להחלפת מפרק ירך שגרמה לפגיעה עצבית ולהבדלי אורך בין רגליה.
היא טענה להידרדרות במצבה הנפשי ותקבל 400 אלף שקל מבית החולים.




בית משפט השלום בבת ים אישר לאחרונה הסדר פשרה בתביעת רשלנות רפואית שהגישה אישה נגד המרכז הרפואי "שיבא", ובה נטען כי ניתוח להחלפת מפרק ירך שעברה בבית החולים לפני כשש שנים בוצע באופן רשלני. השופטת אידית קליימן-בלק נתנה תוקף של פסק דין להסדר, שבו נקבע ששיבא ישלם לה 400 אלף שקל.

בתביעה שהוגשה באוגוסט 2018 באמצעות עו"ד מריצה דוידוף-יעקובי טענה האישה כי הרקע לניתוח היה כאבים שמהם סבלה במפרק ירך שמאל. היא הופנתה למרפאה האורתופדית בשיבא, שם לדבריה נבדקה ונאמר לה שיש לה שתי אפשרויות: להמשיך בטיפול שמרני או לבצע ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך השמאלי.
התובעת החליטה לעבור את הניתוח, אלא שלאחריו היא גילתה לתדהמתה כי רגלה השמאלית התארכה ביחס לרגל ימין. בנוסף, לדבריה, נגרמה לה פגיעה בעצב שבאה לידי ביטוי בין היתר בצניחת כף רגלה (Drop Foot). לטענתה, בעקבות המקרה חלה הידרדרות חמורה במצבה הנפשי ולראשונה בחייה היא נזקקה לטיפול פסיכיאטרי. היא צירפה לתביעתה את רשמי הפסיכיאטרית שטיפלה בה, שלפיהם היא הרבתה לבכות, תיארה חשיבה אובדנית והרגישה שהיא נטל וחסרת תועלת. לדבריה היא אף ניסתה לשים קץ לחייה, כשיממה לאחר יום הולדתה ה-60 בלעה כמות גדולה של כדורים.

בכתב התביעה נטען כי בית החולים התרשל מאחר שלא ננקטו הצעדים הנדרשים למזער את הסיכון לפגיעה עצבית במהלך הניתוח. האישה טענה שבית החולים התרשל כשלא הסביר לה על הסיכונים בניתוח, לרבות הפגיעה בעצב והתארכות הרגל. במחדליו, ציינה, הוא פגע קשות בזכותה לאוטונומיה על גופה.
התובעת היא אם לארבעה וסבתא לנכדים, ולדבריה לפני הניתוח היא הייתה אישה עצמאית ועובדת ותיקה בתחום הניקיון, ובעקבות הניתוח הפכה לדיכאונית ותלותית.

מנגד טען בית החולים, שיוצג על ידי עו"ד פזית גלובינסקי, כי הטיפול שקיבלה התובעת היה בהתאם לפרקטיקה רפואית מקובלת, וכי פגיעה עצבית והבדל באורכי הרגליים הם סיבוכים ידועים בניתוחים מסוג זה.

לצורך הכרעה במחלוקת מינה בית המשפט מומחה רפואי שקבע כי הפגיעה הקשה שנגרמה לתובעת אינה תוצאה של רשלנות רפואית וכי הניתוח בוצע לפי סטנדרט רפואי מקובל. הוא הוסיף שהיא קיבלה את כל המידע הרלוונטי על הניתוח, שכן היא חתמה על טופס הסכמה לניתוח בו פורטו הסכנות האפשריות.
בעקבות זאת ביקשה עורכת הדין של התובעת לזמן אותו לחקירה נגדית, ולחקור גם את המנתח. ימים ספורים לפני הדיון שבו היו השניים אמורים להיחקר, הסכים בית החולים לפצות את התובעת ב-400 אלף שקל מבלי להודות בטענה כלשהי מטענות התובעת. בית המשפט כאמור אישר את הפשרה ונתן לה תוקף של פסק דין.

לינק לכתבה ב Ynet:

https://www.ynet.co.il/economy/article/s12j00eiuj




bottom of page